Tuesday, October 2, 2007

Mycket vill ha mer

Alessandro Del Piero, mannen som hyllas så för sitt "stora Juve-hjärta" av fansen, vill inte acceptera en lönesänkning från cirka 50 miljoner kr/år till 35-40 miljoner kronor per år.

Och jag sympatiserar med Del Piero, jag gör verkligen det.

Jag menar, hans barn måste ju ha mat för guds skull! Det är dyrt att vara fotbollsstjärna. Man måste köra dyra bilar, ha dyra kläder och bo i stora hus. Dessutom måste man köpa sig en snygg fru genom att locka någon hjärndöd modell med smycken och fina klänningar i utbyte mot ett giftermål.

Det är ett hårt liv.

Så jag förstår verkligen att Alessandro Del Piero har svårt att acceptera en 30%-ig lönesänkning. Den där miljarden på banken som han tjänat på 50 miljoner kronor/år i lön i 10 års tid och reklamuppdrag räcker ju inte för evigt.

Skulle Del Piero tvingas till en sån här enorm lönesänkning skulle hans framtida ekonomi vara i fara. Han kanske skulle bli tvungen att jobba efter han fyllt 40 år. Vad är det för liv egentligen?

Så stå på dig Alessandro. Jag står definitivt på din sida i den här kampen.

Man ska ju inte behöva stå ut med vilken skit som helst.

No comments: