Saturday, October 6, 2007

Apelqvist är ingen målskytt

I Bollnäs har man förtvivlat letat efter en målskytt. Efter att lånet från Villa, Martin Apelqvist, gjort en del mål på försäsongen hoppas man i Bollnäs att man äntligen hittat sin målskytt som man saknat så länge.

Men Martin Apelqvist är ingen målskytt. Han har många kvaliteter (snabb, teknisk, en jävel på att filma...) men någon målskytt har han aldrig varit. Tror han gjorde tre mål förra säsongen (är inte säker, sedan Svenska Bandyförbundet gjorde om sin hemsida är det omöjligt att hitta statistiken från föregående säsonger) och det är inga imponerande siffror.

Om jag inte missminner mig var Apelqvist även förra året vass på försäsongen men väldigt blek under den riktiga säsongen.

IFK möter Bollnäs i final i Edsbyn Cup imorgon och då hoppas vi givetvis att Apelqvist bevisar att han inte är någon målskytt och att IFK tar hem cupen.

3 comments:

Anonymous said...

Får önska äpplet god lycka imorgon. Stänk in en hel drös med mål nu som vi vet att du kan när det vill sig.

Anonymous said...

"Om jag inte missminner mig var Apelqvist även förra året vass på försäsongen men väldigt blek under den riktiga säsongen."

Det kan ju kanske ha att göra med att äpplet drogs med en knäskada och inte spelade speciellt många matcher?

Daniel Johansson said...

Jag vet att han var skadad en del under säsongen, men han spelade ändå åtminstone hälften eller ännu fler av Villas matcher förra säsongen. Tre mål på 15-16 matcher är inga siffror för en "stor målskytt". Vänersborg hade mittfältare som gjorde fler mål än det.