Tuesday, October 9, 2007

Foto eller målning?

Man ska inte ge konstnärer för stor frihet; se bara på den där Josephzohn, som har hela världens vackra ting att göra konst av - och så väljer han att koncentrera sig på utedass.
Jag menar - vem skiter inte i utedass?

Surfar man sedan in på Vetlandas hemsida ser man att de har uppdaterat spelarporträtten på sina A-lagare. Även här verkar dock fotografen ha fått lite för mycket konstnärlig frihet, se själva här nedan.
Har studerat bilderna ett tag nu, och den skumma ljussättningen och den misstänkta retuscheringen får mig att undra:
Är det verkligen foton eller är bara verklighetstrogna målningar?

5 comments:

Anonymous said...

Det kanske allra bästa med VBK:s spelarporträtt är att det inte finns bilder på nyförväven Patrik Styrbjörn och Tomas Nyman. Vi får se om det kommer några under säsongen.

josephzohn said...

Hahahaha

Daniel Johansson said...

Söderman: Stackarna, har knappt varit i klubben ett halvår och redan utfrusna.. haha..

josephzohn: Jag är tacksam för att du ägnar dig åt utedass istället för IFK, faktiskt! ;-)

Men skulle du någon gång vilja skifta fokus från förfallna dass till förfallna bandylag, så har du ju alltid Hammarby alldeles runt knuten!

josephzohn said...

Tyvärr tror jag inte att att Hammarby är så förfallna som jag hoppades och trodde dom skulle vara :-)

Ang. spelarporträtten är vi helt överens, fattar inte vad han har gjort med bilderna han Svedbom??

Ser ut som laget drabbats av en form av farsot :-)

Daniel Johansson said...

Äh, jag tror att Hammarby kommer förfalla förr eller senare. Nu på försäsongen ser det bara lite bättre ut än det egentligen är. ;-)