Tuesday, October 2, 2007

Feministkärringen i farten igen

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/article907316.ab

Gudrun Schyman är i farten igen. Hennes hetsjakt på männen och eviga strävan efter jämställdhet fortsätter. Nu har hon satt tänderna i den kanske viktigaste frågan av alla:

Det är för många män som är roliga, och det är diskriminerande. Något vi måste göra något åt.

Men så här ligger det till, Gudrun - männen kan inte rå för att dom är roligare än kvinnorna. Hur diskriminerande du än tycker det är, så är det ett faktum att alla Sveriges roligaste komiker är män.

Jag menar - om en person som Sissela Kyle kallas Sveriges roligaste kvinna, och dom där två andra jobbiga gaphalsarna i Parlamentet rankas precis under henne, då förstår ni att utbudet av roliga kvinnor inte är överväldigande.

Problemet ligger inte alltid hos männen, Gudrun. De manliga komikerna kan väl inte rå för att folk tycker deras humor är roligare än Sissela Kyles usla imitationer eller Babben Larssons ständiga skämt om att Mat-Tinas "Jättegott".

För övrigt känner jag flera tjejer som är bland de roligaste personer jag vet, så visst kan kvinnor ha humor.

Problemet är bara att kvinnorna som försörjer sig på att vara roliga saknar just humor. Så koncentrera dig du på något viktigare, Gudrun. Gå på bio, häv ur dig en spya, lev livet som i gamla goda dagar.

2 comments:

josephzohn said...

.. men det är ju det hon gör.
Hon lever ju livet som i dom gamla goda dagarna :-)

Humormässigt är vi överens, inte Gudrun och jag utan du och jag!!

Men.
Vad har hänt med din bandyblogg??
Har du raderat den??
Såg att du slutar på SF/Bandy??
Var ska jag nu få se på "blåvita" träningsfilmer och annat smått och gott??

Daniel Johansson said...

Där ser man. Gudrun kan hon.

Jag raderade bandybloggen, det är får bli min nya bandy- och diverseblogg!

Här kommer det nog handla en del om blåvitt också, kan jag tänka mig. Men inte så mycket som tidigare. :-)