Friday, October 5, 2007

Jenefeldt sågar Vänersborg

I IFK Kungälvs bandyTV säger Jacob Jenefeldt i IFK Kungälv följande om hur Kungälv står sig jämfört med Vänersborg:

"Ser man till matchen i kvalet står vi oss väldigt bra. Sen finns det andra lag som spelar BÄTTRE BANDY än Vänersborg. Vänersborg passar oss nog rätt bra."

Han tillägger också:

"Men jag vet inte, dom gjorde väl kanske inte sin bästa match heller.."

Nej, det är en sak som är jävligt klar. Matchen mot Kungälv var den sämsta jag sett ett blåvitt lag spela på år och dagar. Men kungälvarna får väl gärna leva i sin drömvärld och tro att dom på allvar kan matcha IFK Vänersborg.

Det är trots allt vi som ska spela i Elitserien och Kungälv som är för dåliga för att göra det. Skillnaden mellan lagen i Svenska Cupen-kvalet stavas: Glenn Skoglund, med tre mål i den matchen.

Och vi vet ju alla vilket IFK han representerar nu.

1 comment:

Anonymous said...

Daniel jag förstår att du kanske inte har så mycket och göra på dagarna, och du är förmodligen en av dom suportrarna som inte kan ta att ditt lag får kritik när dom gör sin sämsta match. Men jag hörde aldrig Jakob säga något om att dom skulle matcha Vänersborg utan han sa väl snarare att Vänersborg var ett bättre lag som gjorde en dålig match mot Kungälv. Det enda han sa var väl i stort sett att Vänerborg passade Kungälvs spel jämnfört med andra lag. Men de är klart Vänersborg kanske är såpass bra att deras spel inte passar något annat lag vad vet jag?! Dessutom är de väl bevisat att det finns lag som spelar bättre än Vänersborg.