Thursday, October 11, 2007

I brist på matcher...

... så får man se träningar istället. Beskådade nyss en IFK-träning med ganska bra fart och intensitet.

Jag såg en Glenn Skoglund som tog för sig riktigt bra, hämtade boll och fördelade den på ett föredömligt sätt med sin härliga touch på bollen och grymma skridskoåkning.

Jag såg och blev förundrad över hur lätt Valeri Gratchev får allt att se ut. Med snabba, enkla passningar friställer han medspelare gång på gång. Man kan undra hur snabbt hans hjärna hinner uppfatta och bedöma alla olika passningsvägar han ser.

Jag såg en Jesper Larsson som såg riktigt vass ut både offensivt och defensivt. Som satte igång spelet bra och gjorde en snygg genomåkning som avslutades med mål.

Jag såg också en riktig delikatess. Gratchev i alla ära, men dagens snyggaste framspelning stod Magnus Sjöling för. En perfekt avvägd genomskärare som friställde Robin Lundqvist. Bandygodis!

Jag såg också en Tony Eklind som hittade passningsvägar á la Gratchev och en Henric Eriksson som driven på ren och skär vilja bara satte gasen i botten och gled rakt förbi hela motståndarlaget två gånger om. Klubborna och motståndarna själva bara studsade bort från honom när han kom farande.

Just nu önskar jag att Gratchev känner att det får vara nog med resande i Ryssland och bestämmer sig för att stanna i den blåvita dressen. Då hade IFK varit en toppkandidat, det kan jag garantera.

Nu får IFK nog nöja sig med en plats i mitten av tabellen.

No comments: