Sunday, September 30, 2007

Vad ska jag göra?

Alla tror att "Myggan" är jag. Vi delar bara IP-nummer, därför att vi delar dator.

Suck.. Jag blir smutskastad i en gästbok jag inte skrivit i på nästan ett halvår. Jag blir smutskastad av en medarbetare inom en elitförening, en webmaster för en officiell hemsida.

Och jag blir det utan att få en chans att försvara mig. Jag får inte skriva i gästboken för att Kent webmaster har IP-spärrat mig. Jag kan inte skicka mejl till honom och förklara hur det ligger till för att alla mejl studsar tillbaka.

Så vad ska jag göra? Jag blir attackerad, personligt påhoppad och smutskastad av personer jag inte känner i en gästbok jag inte skrivit i på flera månader.

Allt pga ett dumt missförstånd som av någon anledning blåst upp till enorma proportioner. Det gör mig ledsen, jag blir sparkad på utan att få en chans att försvara mig. Och jag blir det utan anledning, jag blir det pga ett missförstånd och en förväxling mellan mig och en annan person.

Det gör mig ledsen som sagt. Jag kan ju inget göra åt det. Jag kan bara titta på medan skiten väller över mig och lögnerna staplas ovanpå varandra.

(Och om ni undrar över de raderade inläggen så är förklaringen den här: Jag ville visa hänsyn till Kent Östnes, på vilken jag gjorde ett omotiverat och barnsligt påhopp. Därför raderade jag inlägget.
Och dels så vägrar jag låta personer som just Kent Östnes använda sig av citat från inlägg jag skrivit i syfte att smutskasta mig, och sedan spärra min mejl så att jag får bemöta skitsnacket. Då raderar jag hellre inlägget.)

1 comment:

Anonymous said...

I dagar då det vimlar av öppna trådlösa närverk man kan använda sig av i någorlunda befolkade områden, ska man nog akta sig för att binda någon till ett visst IP-nummer. Och tvärtom. Man kan ju faktiskt byta IP-nummer eller använda sig av proxyserver om man vill trassla till det lite för dom som ip-spärrar/spårar :)